dinsdag 22 juni 2010

Bloggen voor Fashion Week Amsterdam juli 2010

Dit oude affiche uit 1951 vond ik in het Stadsarchief van Amsterdam, let op het logo! Een molen met schaar als wieken en de drie kruisen van Amsterdam als kledingstukken. Prachtig.
Nu, vele jaren later in 2010 zal ik op 15 en 16 juli 2010 bloggen voor de website van de Amsterdam International Fashion Week. Met name kijk ik uit naar de show Lichting, mede mogelijk gemaakt door Premsela en G-Star Raw, een show met het beste werk van de mode academies van Nederland van het afgelopen jaar. Vorig jaar's winnaar was Ann Bogaerts en haar Nederlands-Belgische 'royalty couture'. De genomineerden zijn nog niet bekend voor 2010, maar ik gok dat in ieder geval een van de graduates van ArtEZ FIA generatie 11 erin zit: Josine Visser of Pauline van Dongen.

Wat ik echter niet begrijp is dat de Fashion Week Amsterdam haar bestaan in 2004 kent. Sinds wanneer is dan de modeweek verdwenen om weer terug te komen? Dat ga ik eens even uitzoeken....

Ciao, Marij

Geen opmerkingen: